onsdag 28 april 2010

Happy Socks.

Viktor Tell fick för ett och ett halvt år sedan med sig kompisen Mikael Söderlindh att investera i idén om färgglada strumpor. Idag säljer Happy Socks sina produkter i över trettio länder.Formgivaren Viktor Tell designade strumporna på bara några dagar och kollektionen producerades i Turkiet. Efter bara tre månader gick Happy Socks med vinst.

– Det har tokfunkat och det var det alla skrev om, att det var rätt produkt i tiden, sade Mikael Söderlindh, numera vd för Happy Socks, i en intervju med DN i höstas.

Den viktigaste ingrediensen i framgångsreceptet har varit att rikta in sig på exklusiva butiker som återförsäljare. På Barneys New York såldes tidigt strumporna och målgruppen var unga och modemedvetna med kreativa yrken, men därefter har det också blivit populärt bland affärsmän som vill lätta upp sina mörka kostymer och svarta skor med färg.

Sitt första år omsatte Happy Socks 9,5 miljoner kronor och gjorde 1 miljon kronor i vinst.
Källa : E24 Entreprenör 20100428

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar