
Foto: www.fotoakuten.se
Konjunkturvändningen gör avtryck vid systembolagsdisken, hos bilhandlaren och på resebyrån, skriver Dagens Nyheter. Att vargavintern vänt till ett nytt konjunkturlyft märks hos Systembolagets försäljning av bubbel.
Svenskarna köpte 19 procent mer champagne och mousserande vin under årets andra kvartal, jämfört med ett år tidigare. Försäljningen uppgick till 270.000 flaskor ädla bubblor och 2,1 miljon mousserande vin.
Lyxbilsförsäljaren Calisma, som säljer bland annat Aston Martin, Bentley och Koenigsegg, vittnar om en ”avsevärt” ökad försäljning jämfört med 2009 och resebyrån Vings bokningar av så kallade all inclusive-resor till vintern har ökat med 64 procent, skriver DN.
Uppdaterad 2010-08-12 12:15
Källa : www.dn.se
Dagens Nyheter
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar