
Foto:Dagensmedia.se
Över 700 reportrar kommer att bevaka politiker, pr-konsulter och näringslivsrepresentanter i Visby. Se vilka de är på Dagensmedia.Med 1 396 registrerade evenemang och 721 ackrediterade journalister blir årets Almedalsvecka den överlägset största någonsin.
Förra året bevakades 1 000 evenemang av drygt 300 reportrar.
Mediefrågorna tar mer utrymme för varje år. I år är naturligtvis sociala medier det hetaste ämnet. Demokrati eller fara frågar sig Sveriges Radio. Hot eller möjlighet, undrar TV4.
Flera medieföretag gör i år extra stora satsningar på Almedalsveckan.
TV4 storsatsar i år på Almedalen med programmet "Almedalen direkt", ett direktsänt dagligt magasin som leds av Bengt Magnusson.
Även Bonnierkollegorna på Expressen ska göra tv från Almedalen, med politikreportern Niklas Svensson som programledare.
Sveriges Radio låter sin rutnierade mellanösternkorrespondent Cecilia Uddén leda en daglig talkshow.
RAB diskuterar framtidens radio – och lär än en gång ge regeringen kritik för att de vägrar sänka koncessionsavgifterna för kommersiell radio.
Pr-byrån JMW gör dagliga analyser av hur Almedalen diskuteras i de sociala medierna och Almega försöker ta reda på hur stor makt en politisk bloggare har över den politiska agendan.
Källa : Dagens Media
Läs mer på www.dagensmedia.se
hej Susanna
SvaraRaderaVad kul att du bloggar! :) Hoppas allt är bra med dig i sommarvärmen!
Hälsningar
Marie E (från Competence!)
http://www.meraord.se